דאטה

חודש הקניות: נתונים חדשים מ-eBay על עולם הייצוא הישראלי ברשת

ממחקר שערכה החברה באמצעות חברת "אדקיט" עולה כי למעלה מ-50% מהעסקים הקטנים והבינוניים בישראל ייצאו או מתכוונים לייצא את הסחורות שלהם לחו"ל – כאשר עבור רובם המכריע של אלו שכבר מייצאים לחו"ל – הייצוא הופך למנוע צמיחה מרכזי עם למעלה מ-50% מנפח המכירות של העסק

 

הישראלים יודעים ואוהבים לקנות אונליין – והמספרים מראים עלייה מתמדת וחזקה מאוד. מגמה מקבילה שהולכת ומתחזקת היא הייצוא הישראלי אונליין, עם כניסתם המשמעותית של בעלי עסקים קטנים ובינוניים לארץ ההזדמנויות של האי-קומרס.

 

מנתוני ענקית האי-קומרס eBay עולה כי במהלך תקופת הקורונה, הצטרפו לפלטפורמה למעלה מ-20,000 מוכרים ובתי עסק חדשים.

 

אלון פסטר, ראש חטיבת הפיתוח העסקי בשווקים המתפתחים ב-eBay העולמית, מסביר: "ישראל היא שוק מפתח – מהשווקים הצומחים והמשוכללים ביותר עבורנו. כשאנחנו מדברים על קניות ברשת, אנחנו רואים הן את הצד של הקונים והן את הצד של המוכרים – ובישראל אנחנו רואים שוק אסטרטגי שמציג צמיחה חזקה ומתמשכת. מגמה מעניינת וחשובה שעולה מהנתונים שלנו היא שהשוק העולמי מגיב באופן חיובי למוכרים מישראל: בשנתיים האחרונות נרשמה עלייה משמעותית של קרוב ל-30% במחיר הממוצע שמוכר ישראלי מוכר לחו"ל. המשמעות של הנתון הזה היא הבעת אמון ובטחון בקנייה מהמוכרים הישראליים ובפלטפורמה, תוך רכישה של מוצרים בקטגוריות יקרות יותר. כלומר, לא מדובר בשוק של מוצרים איזוטריים בעלות של דולרים בודדים, אלא שוק חזק עם מוצרים יקרים, גם בעלות של למעלה מ-200 דולר".

 

נתונים חדשים על מוכרי האי-קומרס הישראלים:

 

ממחקר שערכה לאחרונה eBay, באמצעות אדקיט, עולה כי העסקים הישראלים הקטנים והבינוניים התחילו לגלות את חו"ל בעקבות הקורונה ונראה שקצב הגידול לא הולך להיפסק בקרוב:

 

  • ·       כ-40% מהמוכרים הישראלים הפעילים אונליין כבר מייצאים את סחורותיהם לחו"ל.

 

  • ·       המוצרים הישראליים הנמכרים ביותר בחו"ל: פריטי עיצוב וריהוט לבית (כ-27% מכלל המוצרים) תכשיטים (17%), אספנות ויודאיקה (12.5%). קטגוריות מובילות נוספות: הלבשה והנעלה, צעצועים ומשחקים.  

 

  • ·       שווקי היעד המרכזיים של המוכרים הישראלים בחו"ל: ארה"ב, גרמניה, צרפת ואיטליה.

 

  • המוכרים שהחלו לייצא לאחרונה לחו"ל מעידים בעיקר על הרצון להגדיל את נפח המכירות שלהם, לצד השפעה של משבר הקורונה (כ-18%) וכן ביקוש ספציפי למוצר במדינות אחרות.

 

  • מרביתם המכריע של המוכרים לחו"ל ייצאו למעלה מ-50%מהסחורה שלהם, נתון שזכה לקפיצה משמעותית מאז תחילת הקורונה ומצביע על הגידול לביקוש בסחר בין מדינות באונליין.

 

  • פוטנציאל הצמיחה בדרך לגדול: 13% מהמוכרים הנסקרים העידו על כך שהם מתכננים להתחיל למכור לחו"ל בשנה הקרובה.

 

  • השוק משתכלל: יותר ויותר מוכרים לא מסתפקים רק במכירה באתר עצמאי או באתר סחר אחד אלא לומדים ומשלבים מספר כלים (מולטי צ'אנל) במטרה להגיע לכמה שיותר לקוחות בחו"ל.

 

  • יש עדיין חסמים בעבודה מול חו"ל: המוכרים הישראלים מכירים את הלקוחות שלהם, יודעים לעבוד עם מגוון חברות שילוח – אבל מעידים כי הם עדיין נתקלים בעיקר ברגולציה במדינות היעד ובעלויות וזמני השילוח.