דאטה

קצת אהבה לא תזיק - נתוני eBay ליום האהבה

היום הרומנטי ביותר בשנה Valentine's Day שנחגג ברחבי העולם ב-14 בפברואר, הפך מזמן לחגיגת מתנות אחת גדולה בין בני הזוג. רבים מבינים כי בהזדמנות מצוינת לפנק את בני ובנות הזוג עם מתנות מפנקות לפרטנרים שלהם ולשמר את האהבה? תכשיטים, אבני חן ויהלומים נרכשים לקראת היום הזוגי. אז מה הן הקטגוריות המובילות? ומה המוצרים היקרים ביותר שנמכרו? והאם גברים החלו לרכוש יותר תכשיטים?

לפי נתוני eBay ישנה עלייה של 20% בכמות המוצרים שנמכרו השנה ביחס לשנה שעברה, אולי זו העובדה שאנו חוגגים השנה את יום האהבה מחוץ לבית, ולא באווירת סגר ומגיפה. כמו כן, גם את עליית המחירים הניכרת ניתן לראות בקניית התכשיטים, כשהמחיר עלה ביותר מ-45% במחיר רכישה ממוצע לעומת השנה שעברה.

יהלומים הם חבריהם הטובים של הנשים. האמנם? לפי נתוני eBay הנשים לא לבד בתכשיטים - במכירות של תכשיטי גברים נרשמה עלייה של עלייה של קרוב ל-50% ביחס לשנה שעבר ועלייה של 85% במחיר קנייה ממוצע, כשבראש הרשימה נמצאים טבעות שרשראות ובסוף הרשימה צמידים.

גם ברכישה מישראל נרשמה עלייה של מכירת תכשיטים ויהלומים, המדינות שרוכשות הכי הרבה הן ארה"ב, אנגליה, קנדה, גרמניה ואוסטרליה.

חג האוהבים זו הזדמנות נפלאה לזוגות רבים לממש את אהבתם ולנצל את היום לחגיגות אירוסין. ואיך מציינים את החגיגות אם לא בטבעות אירוסין. היהלומים לטבעות נמצאים בראש רשימת המוצרים הנמכרים ביותר. כאשר מחירו של יהלום לטבעות אירוסין נמכר בממוצע במחיר של $2800, והטבעת היקרה ביותר היא יהלום 14 קארט שנמכרת ב- 31,500$. כמו כן מוצרים אחרים שנמכרו בעשרות אלפי דולרים כמו יהלום נקי טבעי ב- 27,700$ וטבעת יהלום זהב לבן ב- 24500$.

בישראל הנמכרים ביותר הם יהלומים לטבעות, שמחיר הקנייה הממוצע עומד על 2800$, כמו גם טבעות האירוסין שנמכרות ב- 3100$ בממוצע, עם עלייה של 12% ביחס לרכישות לשנה שעברה. התכשיט היקר ביותר שנרכש השנה נמצאה טבעת אירוסין עם אבן רובי בשווי $31,800 (!).