דאטה

זינוק ברכישות של פריטים מסרטים וסדרות ב-eBay

מעריצי מלחמת הכוכבים מוכנים להרחיק לכת בכדי להשיג את האביזרים מהסרט שובר השיאים של כל הזמנים. המוצר היקר ביותר שרכשו הוא בובת Funko POP של הדמות אובי ואן קנובי מסדרת מלחמת הכוכבים, שנרכשה ב-5,100 ₪

מוצרים הקשורים לסרטים וסדרות הם להיט ענק ברשת. על פי נתוני ענקית המסחר המקוון eBay שמתפרסמים היום (), מכירות מוצרי באטמן  בישראל , שסרט חדש שלו יצא לאחרונה, עלו ב-10% לעומת 2020. גיבור העל ספיידרמן זכה גם הוא להצלחה מסחרית, עם זינוק של 137% ברכישת בובות משחק ואקססוריז ו-26% ברכישות פריטי אספנות.

 

בין הפריטים הבולטים שנמכרו בשנה החולפת בישראל היו בובת Funko POP של הדמות אובי ואן קנובי מסדרת מלחמת הכוכבים, שנרכשה ב-1,700 דולר. קלף אספנות של לוק סקייווקר מאותה הסדרה נרכש תמורת 1,625 דולר ולגו תמורת 1,160. עבור בובת Funko POP כחולה של באטמן נמצא מי שישלם לא פחות מ-990 דולרים ושרשרת זה לבן 18 קראט של מטה הקסמים של הארי פוטר הניבה לבעליה 900 דולר.

 

פריט הסרטים הפופולרי ביותר ב-2021 היה שייך דווקא לטרילוגיה שצולמה לפני כ-20 שנה: טבעת שר הטבעות לגבר, ממנה נמכרו מעל ל-150 יחידות ב-eBay לרכושים בישראל, עלייה של 70% מהשנה הקודמת. מעל ל-30 בני אדם רכשו שרביט אספנות של הארי פוטר ומספר דומה של משוגעים לדבר רכשו לגו של סדרת הלהיט של דיסני, מנדלוריאן. גם הספרים של סדרת הארי פוטר נהנו מהעניין הגובר וראו עלייה של 24% ברכישות.

 

אלון פסטר, ראש חטיבת הפיתוח העסקי בשווקים המתפתחים של eBay העולמית:

עם למעלה מ-147 מיליון קונים ברחבי העולם, ו-1.5  מיליארד רשומות, eBay מהווה פלטפורמה מובילה למכירה וקנייה של מוצרי אספנות ויד שנייה ממגוון רחב של תחומים. לאורך השנים, מוכרים ועסקים השכילו לייצר ולאסוף מהדורות מיוחדות סביב פריטים מסרטים וסדרות, המייצרות ביקוש בכל רחבי העולם. אנו גאים על ההזדמנות לאפשר למוכרים ולעסקים בכל גודל להיפתח לשוק הגלובלי ואנו שמחים לראות את הגידול המשמעותי בשימוש בפלטפורמה בקרב הציבור הישראלי".