מסחר אונליין

שנת ה”אי – קומרס” – קריאת השכמה לעסקים קטנים ובינוניים

Press Release

שנת 2021, מסמנת את העתיד של ענף האיקומרס – שצפוי לצמוח ולהתפתח בקצב משמעותי גם בשנים הבאות ועסקים שירצו להמשיך ולהתקיים יצטרכו להתיישר עם מגמת המעבר לאיקומרס ועם השינויים הנדרשים שהיא מביאה עימה.

אחד השינויים הללו הוא השינוי בהרגלי הצריכה. שנת 2020 הביאה עימה כמות שיא של למעלה מ-2 מילארד קונים אונליין ברחבי העולם, ועל רקע המגפה, רבים מאותם צרכנים החלו לחפש מוצרים שינעימו עבורם את השהייה במרחב הפרטי. מוצרים כגון משחקי וידאו, מוצרים לעיצוב הבית, ציוד משרדי ומשחקי חברה, צמחו בשנה האחרונה באופן משמעותי בכל העולם. בעלי עסקים שישכילו לעקוב אחר השינויים  בהעדפות הצרכנים, יוכלו להתאים את עצמם מהר לצרכים המשתנים ולהגיע במהירות לקהלים חדשים.

שינוי נוסף נוגע להשקעה הרבה בפיתוחים טכנולוגיים בתחום, בדגש על תהליך הרכישה, שעובר שינוי משמעותי החל משלב התכנון ועד לשלב המסירה עם השימוש המתרחב בטכנולוגיות AI. משימוש בטכנולגויות קול לביצוע הזמנות, טכנולוגיות עיבוד תמונה וכמובן פרסונליצזיה ברמות שטרם חווינו. בתחום הרייטיל בלבד, ההוצאה על טכנולוגיות AI, צפויה לגדול כמעט פי 4 בשנתיים הקרובות.

אלו נתונים שבעלי עסקים לא יכולים להתעלם מהם, אלא חייבים להפנים אותם ולהטמיע אותם בפלטפורמות הדיגיטליות בהן הם עושים שימוש.

למעשה, מחקר שערכה חברת "סיילספורס" במהלך השנה האחרונה שסקר אלפי עסקים קטנים ובינוניים ברחבי העולם במטרה לבחון את ההתמודדות שלהם עם משבר הקורונה, מצא כילמעלה מחצי מהעסקים  התקשו ביצירת לקוחות חדשים, וכי הדרך הטובה ביותר עבורם להתמודדות עם האתגר הייתה אימוץ של טכנולוגיות דיגיטליות חדשות, שהובילו לגידול במעגל הלקוחות ולהמשך קיום העסק בתקופה המאתגרת שעברה עליהם.

השינוי האחרון, נוגע לפתיחת אפיקי מכירה חדשים ואיתור לקוחות חדשים מחוץ לגבולות ישראל. אם נסתכל על eBay כדוגמא, נוכל לראות כי בעלי העסקים הקטנים והבינוניים בישראל, כבר החלו להפנים את השינוי, כאשר רק בתקופת הקורונה הצטרפו לפלטפורמה של eBay למעלה מ16,000 מוכרים חדשים,  המהווים עלייה של 67% ביחד לתקופה המקבילה אשתקד, ויצרו ביחד עם המוכרים הקיימים, מכירות של כ- 5 מיליון מוצרים לכל רחבי העולם בדגש על ארה"ב, בריטניה וגרמניה. למעשה בכל 6.5 שניות, נמכר מוצר של מוכר ישראלי בeBay למדינה אחרת ברחבי הגלובוס.

בהתחשב בנתונים השונים, המסקנות הן ברורות, השנה האחרונה הייתה קריאת השכמה מהדהדת עבור עסקים רבים שהבינו שבעידן הקורונה ולאחריו חייבים להתאים את עצמם לעידן החדש: אימוץ של טכנולוגיות חדשות, יצירת פעילות און ליין רחבה, ייעול תהליכים ואינטראקציה עם לקוחות ופתיחת אפיקי מכירה חדשים לחו"ל. עסקים שלא ישכילו להיות ערוכים לאתגרים שבפתח, ולהתאים את עצמם לעידן החדש, יתקשו לשרוד בעידן האיקומרס המתפתח.