דאטה

לוחות שחמט, בייבי יודה והכתר – המוצרים שמעריצי סדרות הטלוויזיה קונים באיביי

Press Release

שנת 2020 הביאה עימה שורה ארוכה של סדרות שריתקו אותנו למסך בפלטפורמות ההסטרימינג השונות, הזמן הממושך בבית והתוכן האיכותי שמייצרות הפלטורמות השונות דוגמת נטפליקס ודיסני הולידו קהל מעריצים נלהב של סדרות שונות, דבר שהתבטא גם ברכישות של מוצרים המקושרים לסדרות השונות. בebay לקחו את הנושא צעד אחד קדימה ובחנו כיצד השקה של סדרות שונות השפיעו על רכישה של המוצרים הללו במרקט פלייס של החברה

בכל אחת מהסדרות, נבחן חודש ההשקה של סדרה והחודשיים העוקבים לאחריו בהשוואה לחודשים המקבילים בשנה הקודמת (2019).

"המלכה גמביט" הפכה לנושא שיחה משמעותי במהלך דצמבר 2020, הצלחתה של הסדרה הולידה עלייה של 130% ברכישת לוחות שחמט ובמקביל גם עלייה ברכישות של פרטי אופנה משנות ה-60 שהוצגו בסדרה ביניהם שעון בולווה וצעיפי משי. הטרנד לא פסח גם על ישראל בה נרשמה עלייה של 58% ברכישת לוחות שחמט, עלייה של 29% ברכישת שעוני בולווה ועלייה של 36% ברכישת פרטי לבוש משנות ה-60.

סדרה נוספת שסחפה אחריה צופים רבים היא "המנדלריון" מבית היוצר של סדרת "מלחמת הכוכבים". הדמות האיקונית של בייבי יודה הפכה בעקבותיה לפריט נחשק במיוחד עם למעלה מ-20 אלף מוצרים המקושרים לדמות שנמכרה ברמה הגלובלאית, עלייה של 207% לעומת השנה שעברה כמו גם עלייה של 76% ברכישת מוצרים הנושאים את לוגו מלחמת הכוכבים ועלייה של 671% במוצרים הנושאים את לוגו המותג "מנדלוריין".

ובישראל – עלייה של 200% ברכישת מוצרי בייבי יודה, עלייה של 417% ברכישת מוצרי מנדולריין ועלייה של 62% ברכישת מוצרי מלחמת הכוכבים

"הכתר", המתארת את חיי בית המלוכה הבריטי במהלך שנות ה-80 וה-90 זכתה לפופלאריות בעולם וגם בישראל. בעקבות הסדרה מוצרים המשוייכים למילות החיפוש הנסיכה מווילס עלו ב- 159%, מוצרים הקשורים ל"נסיך צ'ארלס" עלו ב-97%. במקביל עלה גם הביקוש לפרטי לבוש משנות ה-80  (47%) ולמוצרים מלונדון (46%)

גם בישראל הסדרה יצרה לעצמה לא מעט מעריצים ואלו הצביעו בארנק עם רכישות של מוצרי הנסיכה מווילס עם עלייה של 300% אחוז, ומוצרים הקשורים לחתונה מלכותית עם עלייה של 33% כמו גםרכישה של פריטי אופנה משנות ה-80 עם עלייה של 20% ומוצרים הקשורים ללונדון עם עלייה של 32%

באופן מפתיע, סדרה נוספת שעשתה לא מעט רעש בארץ, הולידה עליה חסרת תקדים במכירות בעולם אולם לא השפיעה באופן ישיר על ישראל. "טייגר קינג", המציגה את מאלף הטיגריסים ג'ו אקזוטיק הובילה לעלייה של 3527% בביקוש למוצרים הקשורים "למלך הטיגריסים" ברמה הגלובלית אולם לא הציגה נתונים דומים גם בישראל.

איליה קרטוב, מנכ"ל איביי לשווקים מתפתחים:  "בתקופה בה רובנו נמצאים בבתים, רבים מאיתנו מבלים באופן טבעי שעות רבות יותר מול הטלוויזיה בדגש על פלטפורמות הסטרימינג השונות שמציעות תוכן איכותי נרחב. התוצאה היא יצירה של גיבורי תרבות חדשים בדמות גיבורי וגיבורות הסדרות השונות. רצינו לבחון באייבי כיצד עוד מתבטא החיבור המיוחד לגיבורים ולגיבורות הללו מער לצפייה בסדרות, ואכן, נוכחנו לדעת כי הצופים האדוקים מחפשים לרכוש מוצרים הקשורים באופן ישיר או עקיף לתכנים אותם אנו צורכים על המסך, תופעה שאני מעריך שרק תלך ותגדל עם הגידול בתכנים איכותיים ובפלטורמות צפייה שונות.